Barselona

Prvi dan

Pakovanje i putovanje s bebom promijenilo je sve što sam do sada praktikovala tokom mojih brojnih putašestvija. Nikad do sada nijesam stigla na dvonedjeljno putovanje bez velikog kofera punog "varijanti". Ovoga outa je Filip zauzeo jedan kofer, Ivan i ja podijelili drugi. 14 bodija kratkih rukava (7 iz kolekcije H&M gdje na svakom piše ime dana, pa kad ne znaš koji je danas dan, proviriš Filipu ispod majice), 4-5 dugih rukava (za slučaj da udari kakva zimoća), pa 14 majica (neizostavna ona gdje piše MUM + DAD = ME, opet iz H&M, ali i druga svijetlo plava na kojoj je naprijed zakačen znak poput onih etiketa na robi na kojima piše sastav i način održavanja, a ovom znaku simboli kažu: prati na 37 stepeni, ne peglati, ne centrifugirati - 50% mama, 50% tata, proizvedeno s ljubavlju). Tu je i pet-šest pantalona, pa čarapice, pa kape, pa deblja jakna, pa tanja jakna, pa dukserica, pa portikle, pa flašice, pa grijač za flašice, pa kolica, pa cerada za kolica za slučaj kiše, pa četka za pranje flašica, pa kašike! Hotel smo birali tako da bude najbliži nekoj samoposluzi, pa smo juče kupovali deterdžent za suđe (jer kako drugačije prati flašice), pa voćne i povrćne kašice, itd. Auh! Zaboravili smo da mu kupimo kupku!

A ovamo ja: jedne patike na meni, jedne cipele u koferu, dvoje farmerica, jedna suknja i dosta majica. Veš, čarape, šminka - eto pakovanja! Nikad brže, nikad prostije! Čak je Ivan spakovao više od mene! Inače smo na aerodrom krenuli danas u 5 sati ujutro, što znači da smo budni od 3 i po. Filip kod mene u nosiljci, Ivan barata prtljagom i kolicima, nosi ručni prtljag, Filip plače od gladi baš na ulazu u avion, jedemo pred polijetanje, kasnije malo drijemamo, onda držimo koncert putnicima (ono skičanje iz prethodnog bloga).

U Barsu smo stigli oko 10, vrijeme promjenljivo, mi mrtvi umorni. Ali. U 1 idemo na rezervisani ručak u čuveni restoran Els Quatre Gats (na katalanskom "četiri mačke"), koji se nalazi u Gotskoj četvrti, u jednoj uličici u koju ne biste ni pomislili da skrenete kad je vidite sa calle Portal del Angel. Nalazi se odmah s lijeve strane, u zgradi sa gotskim lukom, a kad uđete zateknete nešto što će vas natjerati da kažete "Pa dobro, u čemu je ovdje štos?!". Evo štosa: samo nekoliko koraka dalje nalazi se restoranski dio, taj za koji je najbolje zakazati dan unaprijed, i gdje su svoje ručkove i večere jeli Pikaso, Dali, Miro. Možda i Gaudi, ko zna! Restoran je s kraja XIX vijeka, a mladi Pikaso je ilustrovao jelovnike i reklame (o izgledu tih crteža bismo mogli dosta diskutovati, neki ljudi voze bicikla i čini mi se - ako sam dobro vidjela - da na njima nema ni jedne, a kamoli četiri mačke).

Naručuje se, naravno, mješavina tipičnih španskih predjela: malo pršute (nikako Serrano, to je pršuta lošeg kvaliteta koja se koristi samo za sendviče, već Iberico, najbolja pršuta na svijetu), malo hobotnice na galicijski način, pa iste takve mušlje, pa malo njihovih tipičnih kroketa. Poslije smo pojeli paelju, koju oni spremaju samo jednom nedjeljno i koja nije imala veze sa paeljom koju ćemo jesti u Port Olimpiku sjutra, več je više ličila na obični rižoto s morskim plodovima i mesom. Čak ću se usuditi da kažem da mi je ljepša paelja koju ja spremam kući. Ali i taj rižoto je bio jako ukusan, i da nije bilo Filipovog novog koncerta, ko zna do kada bismo ostali da uživamo u tom fenomenalnom, nezaobilaznom restoranu, koji je učinio da zaboravimo na umor!

Nakon ručka smo skitali kroz Barri Gotic, obišli katedralu i njeno slavno dvorište sa guskama, prošetali do Placa Reial (Kraljevski trg) i odatle izbili na Ramblu, čuvenu ulicu duž koje se prodaje milion beskorisnih suvenira (kalendari, posteri, itd.), gdje se nižu ljudske statue. Prolazimo tako pored ukočene flamenko igračice, pa ukočenog čovjeka u zlatnom, i čini nam se da smo sve to već odavno vidjeli u svakom gradu, kad... Čovjek pozira tako što sjedi na wc šolji i čita novine!

Niz Ramblu smo bili skroz do mora, gdje ogromni Kolumbo (ovdje se zove Kristobal Kolon) pokazuje prema Americi, onda smo popili piće, prošetali još malo, vratili se u hotel i popadali od umora. Nijesam znala da noge imaju sve ove mišiće koji me sada bole! Što ne znači da sjutra tempo neće biti još jači. Što se šetnje tiče. Srećom, sjutra nema pakovanja i aviona.

Drugi dan

Obožavam meteorologe. I to nijesam konsultovala bilo koji, već američki Weather Channel, i on je najavio kišu za prva dva dana u Barsi i prva dva u Lisabonu. Nadam se da će za Lisabon biti u pravu kao što je bio i za Barsu, jer je juče bilo toliko sunčano i lijepo da ne bismo mogli poželjeti ništa bolje! Jutros takođe, nigdje oblaka na vidiku. Osamnaest stepeni, maksimum dvadeset, idealna temperatura za ubitačne maršute koje mi prelazimo svakodnevno.

O jučarašnjem danu pišem tek jutros jer sam sinoć zaspala sekundu i po nakon što sam spustila glavu na jastuk. Probudili smo se, naravno, u šest i od tada nijesmo stali. Spremili se, naoružali za šetnju (pelene, kašice, flašice, itd.) i pješke do ogromnog bulevara Gracia, koji je na par koraka od hotela. Tamo smo izvršili invaziju na Starbucks, američki self-service koji je posvećen kultu kafe i u kojem ja, koja u životu nijesam okusila kafu, pijem nešto što se zove frapuccino (nešto nalik na milk shake, a možete naručiti od čokolade, vanile ili voćni). Tamo smo doručkovali sendviče, a zatim ulovili taksi koji nas je odveo pravo u Sagrada Familia. Ispred, zapravo, s obzirom na to da je unutra još uvijek gradilište. Barselona je imala nevjerovatnu sreću da krajem XIX - početkom XX vijeka u njoj živi arhitekta-genijalac Gaudi, a da gradom rukovodi gradonačelnik-vizionar koji će Gaudiju dopustiti da svoje nevjerovatne ideje sprovodi u djelo. Tako je isprva nastala fontana u parku Ciutadela, pa Casa Vicens, pa palata Guell. 1883.godine Gaudi, inače veliki vjernik, je uzeo na sebe zadatak da nastavi sa igradnjom neogotičke katedrale Sagrada Familia. Crteže je završio 1891.g. i predvidio tri monumentalne fasade, potpuno različite između sebe, od kojih je najslavnija i najljepša ona koja ilustruje rođenje Hrista, a izgleda kao šuma koja se penje prema tornjevima (kaže li se tornjevima ili tornjima?!). Druga fasada, koja prikazuje Hirstovo mučenje i raspeće, oblikovana je kao koliba. No, šta god da napišem kako bih je opisala, neću uspjeti da vam dočaram njenu ljepotu, pa ukoliko smatrate da nećete imati priliku da to remek-djelo nekada vidite uživo, obavezno pogledajte fotografije na internetu!

Inače Sagrada Familia nikada nije dovršena, a planirano je da radovi napokon stanu 2026.godine, na stogodišnjicu Gaudijeve smrti. Pri tom, Gaudi se često predomišljao i mijenjao svoje skice, a njegove crteže su zapalili anarhisti tokom Građanskog rata, što znači da nikada nećemo biti sigurni da je crkva do kraja sagrađena tačno onako kako je Gaudi želio.  Barselona je od Gaudija dobila i kuću Batljo (casa Batllo) koja izgleda kao da je napravljena od marcipana, i kuću Mila, poznatiju kao Pedrera (kamenjara), koja je napravljena kao monolitična struktura čija je fasada talasasta. Nakon što smo obišli nedovršenu katedralu i Gaudijeve dvije najslavnije kuće, obišli smo još jednonjegovo djelo: Park Guell. Plan je bio da se tu sagradi modernističko naselje, ali je ostvaren samo park i nekoliko kuća, među kojima i ona u kojoj je stanovao Gaudi. Tužni kraj Gaudijeve priče desio se prilikom jedne od njegovih šetnji, kada ga je - vjerovali ili ne - zgazio tramvaj! Bio je toliko siromašno obučen, da ga ljudi nijesu prepoznali i taksisti nijesu htjeli da ga povezu u bolnicu, misleći da neće imati da im plati. Neko se smilovao i ponio povrijeđenog neznanca u sirotinjsku bolnicu, pa su ga prijatelji pronašli tek sledećeg dana. Kada su mu ponudili da ga povedu negdje bolje, odbio je i rekao da je njegovo mjesto među sirotinjom. Umro je nakon tri dana.

Nakon jutarnjeg obilaska Gaudijevih djela, pošli smo na ručak u restoran San Leopoldo, koji preporučuju svi poznati vodiči. Kako ne bismo prošli kao desetine ljudi koji su satima čekali da sjednu u Els Quatre Gats, rezervisali smo sto i zapanjili se kada smo stigli i shvatili da tamo nema nikog! Mislim da je štos u tome što se restran nalazli u kvartu El Raval, koji i nije baš turistički. Restoran nije razočarao, naprotiv - jeli smo fantastično. Počeli sa pršutom, naravno, sirom iz La Manče i hljebom sa paradajzom, da bi poslije toga neki jeli ribu, a neki rep od bika.

Nakon ručka smo prošetali tim čuvenim Ravalom i ne znam zašto ga vodiči toliko forsiraju. Od čitave šetnje mogu izdvojiti samo tri stvari koje su mi se zaista svidjele: crkvu Sant Pau del Camp (iz IX vijeka), Cafe del Opera (jedan od najslavnijih kafea Barselone koji se nalazi na Rambli) i Mercat de la Boqueria (jedna od naslavnijih i najljepših pijaca na svijetu). Ostatak Ravala je djelovao opasno, neprijatno i ništa specijalno. Na glavnom trgu Catalunya smo pošli da vidimo najveći Corte Ingles koji postoji.

Corte Ingles je, inače, čuveni španski lanac robnih kuća koji postoji u svakom gradu. U Barseloni i Madridu ih ima bar deset, od kojih je jedna uvijek ogromna. Čak i pre-ogromna. To je i slučaj sa Corte Inglesom na Placi Catalunya: ima prizemlje, jedan sprat ispod zemlje i još devet iznad i ne postoji predmet (osim automobila) koji u njoj ne možete kupiti. Kozmetika, odjeća, obuća, metraža, tehnika, supermarket, optika, putna agencija, lutrija, suveniri - sve što vam može pasti na pamet, i to za svaki džep! Nama su pale na pamet malo prizemnije stvari, poput pelena, deterdženta za veš (jedna nas je pelena usput izdala) i kupke za Filipa, koju smo zaboravili da kupimo prvog dana.

A u svemu tome, najgenijalniji je bio Filip. On je uglavnom spavao, povremeno gukao i smijao se, samo dva-tri puta skičao. Nosio je pecarošku kapicu, kao pravi turista i s ljubavlju žvakao svoju obožavanu plišanu žirafu. Posebno se odrazio u poslednjem dijelu dana, kada je sjedio na šanku Hard Rock Cafea, grlio se i mazio (i slikao) sa svakom curom koja je prišla da ga pogleda i, dok su mu otac i ujak pili pivo, a majka i baba frozen Margerite, Filip je za šankom pio svoju flašicu sa mlijekom. Foto-dokazi će biti objavljeni na Facebooku po povratku u Strazbur. Danas planiramo paelju u Port Olimpiku, šetnju Barselonetom i Riberom, ali i ponovnu posjetu Corte Inglesu, jer je gospodin Filip, u ova dva dana, prerastao svoje plave patike!

Treći i četvrti dan

Kad je u pitanju stomak, ja sam malo baksuznija od ostalog naroda. Ne previše, ali dovoljno da, od nas četvoro koji smo juče jeli najpoznatiju paelju u gradu, samo ja provedem noć grleći wc šolju kao svog najbližeg. Danas sam se malo "popridigla", ali mi je večeras opet muka, pa su ostali izašli u super restoran, dok se ja i Filip družimo u sobi. On je upravo zaspao, pa rekoh - bolje da pišem blog, nego da razmišljam kako mi je muka.

Juče smo prvi dio dana proveli u obilasku butika. Saznala sam da Španci, za razliku od Francuza, imaju Prenatal (sjajni italijanski lanac butika za djecu), pa je Filip proširio svoj modni repertoar za teget-bijele patike, plavu trenerku i dvije majice. Ivan je za cijelih 4 i po eura popravio svoje omiljene Ray Ban naočare za sunce (na koje je prošle nedjelje sjeo), a u tu cifru je čak dobio na poklon kutiju za naočare, pa od tada hvali Špance i kudi Francuze, govoreći da kod prvih sve može, dok je kod ovih drugih sve problem.

U Port Olimpiku smo ručali tu slavnu prokletu paelju, a onda smo pošli na plažu Barselonete, gdje smo uživali u suncu i voćnim sokovima. Odatle svako na svoju stranu - Miloš u teretanu, majka u Paseo de Gracia, Ivaniševići opet kod Hard Rocka. Tamo smo se našli sa mojom drugaricom iz Madrida, Tijanom i njenom porodicom. Od poslednjeg puta kada smo se srele, ona je rodila blizance, a ja se udala i rodila Filipa. Nekad smo se družili nas troje (ona, suprug i ja), a sinoć nas je bilo čak sedmoro, obje strane su doprinijele po dva nova člana.

Nakon burne noći, danas smo odlučili da ukinemo hodanje i sjeli smo u turistički bus. Obišli smo čitav grad, a turista Filip je svo vrijeme spavao. Ivan i Miloš su ostali zakinuti za obilazak stadiona Barselone, koji im se zatvorio ispred nosa, pa je revoltirani Miloš odlučio da napusti grupu i ode u zoološki vrt da vidi bijelu gorilu. Vratio se sa fotografijama stotine životinja, ali od bijele gorile ni traga - ni glasa.
Sjutra aerodrom i let Barselona - Lisabon. Valjda ozdravim do tada, pošto je to jedino mjesto na ovom putovanju koje ja nijesam obišla.

Tags:

Share:

4 comments

1. Hvala ljubavi sto ove prelepe trenutke delis sa nama. Imam osecaj sada kao da sam ja bila tamo...Prelijepo.
    Uzivajte iz sve snage, uz Filipov koncert...:) Srce jedno veliko!

2. Elena Bozzola Mavar26/3/10 11:35

Kristobal Kolon?!!!!! :)))

3. Anonymous26/3/10 16:14

Uzivajte zlato,a nama ostaje da uzivamo citajuci tvoje price koje,bar meni kad ih citam cine da se osjecam kao da sam i ja tamao,divno.Marina Perkovic

4. Anonymous27/3/10 15:16

Divno, uzivate, jos samo da se vrijeme proljepsa. Cujes kisa u Barsi :)) da ne povjerujes. Sjecas se klime u Madridu 7,8 mjeseci bez kise :). Filip se, sem ta dva puta kada je drzao koncert, super ponasa. Bas sam se pitala jeste li stigli, primas li tamo poruke na fr broj?
    Uzivam, kao uvjek, citajuci tvoje tekstove.
    Predlazem ti da napises jedan putopisni roman :), O Milanu, Podgorici, Madridu, Rimu, Strazburu .... cisto da znamo gdje da podjemo i sta nas ceka tamo :))
    Tanja *****

Note: Only a member of this blog may post a comment.