Za mene je najljepši
muzej na svijetu (koji sam do sada obišla) Muzej moderne umjetnosti Reina Sofia
u Madridu. Imala sam privilegiju da provedem godinu u tom čudesnom gradu, a u
Reina Sofia sam išla barem jednom sedmično. Tamo sam shvatila da je Žoan Miro
mnogo više od tri slike sa po tri tačke čiju je vrijednost zaista teško
objasniti (sebi prije svega) i pretvorila se u njegovog obožavatelja. Tamo sam
svaki put dugo stajala ispred Pikasove “Gernike” i puštala da me progutaju oni
izrazi lica i priča koju pričaju. Tamo sam preskakala Dalija da bih došla do
prerijetkih radova Kandinskog, do ogromne Miroove “Žene, ptice i zvijezde”
(Mujer, Pajaro y Estrella) koja je tada bila izmještena na drugi sprat, i do
skulpture “Majčinstvo” (Maternidad) Alberta Sančesa Peresa, u koju sam
dan-danas zaljubljena.
Slično sam iskustvo
doživjela i u MoMA: uživo sam vidjela neka od kapitalnih djela svjetske
umjetnosti – Van Goga, Pikasa, Monea, Miroa, Džeksona Poloka, Gogena, Rotka,
spoznala da ne podnosim nekoga od velikana – ono što je bio Dali u Španiji,
sada je Matis, i otkrila nekoga novog ko me je oduševio – Umberta Boćonija.
Omiljeni trenuci:
Najneobičnija postavka,
barem za mene, je ona o jugoslovenskoj arhitekturi u periodu od 1948 do 1980.
Neobična, zato što ljudi iz čitavog svijeta stoje i posmatraju s ogromnim
interesovanjem nešto što je bila naša svakodnevnica. Na ulasku u izložbeni dio
ih dočekuje crveni kiosk iz našeg djetinjstva, gdje ljubazna teta sjedi i daje
informacije vezane za eksponate. Unutra se na tri ekrana vrti trominutni film o
izgradnji poslijeratne Jugoslavije, i političkoj i konkretnoj.
0 comments
Note: Only a member of this blog may post a comment.