No, da se vratim na
Pariz, jer nije namjera moje ljubavi prema Veneciji da na bilo koji način
umanji utisak o njemu. Dočekao nas je poluprazan, jer su Parižani još uvijek
uživali u avgustovskim odmorima i grad prepustili neumornim turistima koje ni
vrućina ne obeshrabruje da čekaju u beskrajnim redovima da bi obišli neki od
spomenika i atrakcija. Doputovali smo u društvu koje je ovdje prvi put, pa smo
odmah krenuli u turistički život, obilazeći Trokadero, Monmartr, Jelisejska
polja i nezaobilazni Diznilend.
Pigal, na kojem se nalazi Mulen Ruž, zadužen je za prodaju seksa. Osim niza kabarea u kojima igraju golišave ljepotice, tu je impozantan broj seks šopova. Nisu seks šopovi ništa novo, niti šokantno za bilo koga ko je obilazio velike gradove, ali moram da priznam da seks robnu kuću na nekoliko spratova nisam opazila ni u Njujorku, ni Amsterdamu, koje doživljavam kao vrlo liberalne. Djeca su se kikotala kad sam im prevodila neke od manje škakljivih priča iz Mulen Ruža, pogotovo za izvjesnog Žozefa Pujola, čija je specijalnost bila profesionalna flatulencija – da, i to postoji, i bilo je vrlo popularno u ovom kabareu, ali moram priznati da mi je bilo milo kad smo napustili Pigal i zaputili se uzbrdo prema crkvi Svetog srca, da im pričam o istoriji Monmartra, opaticama, mlinovima i Sezanovim slikama i da im pričam o kultnom filmu Ameli, koji je sniman u kafeu koji smo obišli.
Monmartr je nekad bio sirotinjski kvart, dok sada, prema tvrdnjama vodiča, tamo žive hipici debelog novčanika. To potvrđuje potpuno odsustvo samoposluga, jer oni vole – a mogu da priušte – male radnje sa proizvodima biološke poljoprivrede, i tamo se gotovo jedna do druge nalaze dvije dobitnice prestižnih titula najboljih zanatskih proizvoda u Francuskoj, jedna zbog sladoleda koji variraju od tradicionalnih, do ukusa “ruža sa krovova Pariza”, druga zbog bageta koji je, kažu, bez premca u cijelom svijetu. Obje se radnje nalaze u ulici Opatica, odnosno Rue des Abbesses.
Čarobne su uličice
Monmartra, uske i prepune cvijeća. Neobična je kuća pjevačice Dalide, čiji je
život bio melodrama u kojoj su se nizali vjerenici i ljubavnici koji su
izvršavali samoubistvo, sve dok ga na kraju nije izvršila i ona. Nevjerovatno
je vidjeti vinograd u sred urbanog Pariza, a posebnu čar ima veličanstvena
crkva u čijem se podnožju prostire čitav grad. Kada se spustite niz ogromno
stepenište, zalazite u gustu gužvu gdje valja dobro čuvati novčanik, da ne
“odleprša”, ali i nalazite niz zanimljivih lokala i prodavnica gdje se može
kupiti i po koji nestandardni suvenir.
Zanimljivo je i to što
park ima vrlo malo klupa, i što se umjesto njih svuda nalaze stotine teških
metalnih stolica koje ljudi pomjeraju kako im odgovara, tražeći hlad, ili se okupljajući
oko nekog događaja. Tako je juče, na primjer, nastupao dječiji orkestar, pa su
posjetioci parka privukli svoje stolice da bi ispratili koncert. Posebnu mi je
pažnju privukao dedica koji je pored svoje odložio kesu prepunu knjiga, pa dugo
birao koju će čitati u sjenci drveta, ali i baka koja je na koncertu tako
čvrsto zaspala, da je nekoliko nas prilazilo da provjeri je li sve u redu.
Lutkarsko pozorište se
nalazi odmah pored igrališta i priređuje predstave skoro svakog dana, a
direktor pozorišta i glavni lutkar doziva djecu šetajući se i glasno zvoneći
zvonom.
Tamo smo Lena i ja
gledale “Tri praseta”. U pitanju je mali objekat u kojem se, pred početak
predstave, spuste platnene roletne i gdje je prvih pet redova rezervisano za
djecu. Sjedi se na tapaciranim klupama, a duž zidova su postavljene obične
stolice do kojih sa prozora dolazi dovoljno svjetlosti da roditelji mogu da
čitaju dok čekaju djecu, ne ometajući igranje. Predstavu, naravno, otvara
najpoznatiji francuski lutak Ginjol, predstavnik francuske radničke klase,
odnosno radnika iz nekadašnjih fabrika tekstila.
Napravljena po uzoru na
nekadašnju istoimenu knjžaru u kojoj su boravili slavni pisci, i današnja će
vas ugostiti ukoliko ste književnik u nevolji, ako im zauzvrat pomognete u
poslu. Kreveti su zavučeni između polica na spratu, tu je i klavir koji
slobodno možete da svirate, tako da se ljudi ovdje popnu na sprat, sjednu,
razgovaraju i druže se, ili čitaju. Svi vas dočekuju osmijesima, a postoje samo
dva pravila: nema fotografisanja unutra (stoga, fotografije sa Googla) i ne
treba uznemiravati mačku Egi ukoliko spava. Natpis kaže da je čitala cijele
noći, a svakako je pomalo namrgođena, opasno zgodna i prava gazdarica tog
nevjerovatnog mjesta.
Muzeje još uvijek nisam
obilazila, izuzev Ateljea svjetlosti, gdje preko 120 projektora prikazuje
animacije poznatih umjetničkih djela i gdje je trenutno aktuelna izložba Van
Goga. Za klasičniji turistički obilazak, gdje su standardno ogromni redovi,
postoji nešto što se zove “Museum Pass”, kojim kupujete propusnicu dvodnevnog
ili trodnevnog važenja po cijeni od 50 do 70 eura (vjerovanto postoje i skuplje
za duže periode). Morate je koristiti dan za danom, a njome ste unaprijed
platili pristup skoro svim muzejima, crkvama, pa i hop-on-hop-off autobusu.
Osim što na taj način štedite ozbiljnu svotu novca, ne čekate u redovima, već
odmah ulazite.
Naša će sljedeća sedmica
biti upravo propraćena muzejskom propusnicom za mene (djeca ulaze besplatno), i
odlascima u Luvr, Orsej i Pompidu. Uz nezaobilazno svraćanje u prodavnicu
“Sennelier” preko puta Luvra, gdje porodica Senelije već generacijama prodaje
najkvalitetniji slikarski materijal na svijetu, na čelu sa onim koji i sami
proizvode.
0 comments
Note: Only a member of this blog may post a comment.